Don’t touch me (2019)
Εικαστική Εγκατάσταση
17-21 Σεπτεμβρίου 2021| 19:00-21:00 | Ισόγειο Κεντρικού Κτιρίου Μύλου Παππά
22-26 Σεπτεμβρίου 2021 | 19:00-21:00 | Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων
Διαδραστικό οπτικό και ακουστικό γλυπτό με οπτικές ίνες, ακρυλική ρητίνη, LEDs, Raspberry Pi, Arduino και προσαρμοσμένο λογισμικό.
Το “Don’t Touch Me” είναι ένα διαδραστικό γλυπτό που ερευνά τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Μετά το προηγούμενο γλυπτό “Touch Me”, όπου ο επισκέπτης κλήθηκε να το αγγίξει και να αλληλεπιδράσει μαζί του, αυτό το γλυπτό απορρίπτει και τελικά απαγορεύει τη φυσική επαφή. Όταν ο επισκέπτης πλησιάζει την επιφάνειά του, αρχίζει να εκπέμπει ανησυχητικό χρώμα και φως. Το ύψος των ήχων γίνεται υψηλότερο καθώς ο “εισβολέας” πλησιάζει. Αν το αγγίξετε τελικά, αναβοσβήνει με έντονο κόκκινο χρώμα και απενεργοποιείται. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα, το γλυπτό ενεργοποιείται ξανά. Το λευκό χρώμα και η μορφή του γλυπτού είναι εμπνευσμένα από τα αρχαία κυκλαδίτικα είδωλα με έντονη αναφορά στον φουτουριστικό πολιτισμό Sci-Fi. Το «Don’t Touch me» προσπαθεί να διερευνήσει τις δυσκολίες της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής. Οι άνθρωποι περιβάλλονται από τεχνολογία αφής και έχουν συνηθίσει να αλληλεπιδρούν με αυτήν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Μετά από τόσες απτικές συσκευές που μας περιβάλλουν στην καθημερινή ζωή, πόσο έτοιμοι είμαστε να απορριφθούμε από μια μηχανή;
Σημείωμα στον καλλιτέχνη:
Ο Γιάννης Κρανιδιώτης είναι ένας καλλιτέχνης το έργο του οποίου διερευνά την σχέση μεταξύ επιστήμης και τέχνης, χρησιμοποιώντας κυρίως το φως, την κίνηση και τον ήχο, δημιουργώντας χώρους και εμπειρίες όπου και τα δύο συνυπάρχουν και αλληλεπιδρούν. Ενδιαφέρεται για φυσικά φαινόμενα όπως η αρμονική ταλάντωση, η φυσική επαναληψιμότητα και η κυματική, αλλά και η διερεύνηση και η επεξεργασία επιστημονικών δεδομένων, όπως οι ιδιότητες των νέων εξωπλανητών ή του ηλιακού ανέμου. Η αυξανόμενη ρύπανση του πλανήτη με πλαστικό και οι επιπτώσεις στους ωκεανούς είναι θέματα που επηρεάζουν επίσης την πρακτική του. Πολλά από τα έργα του ενσωματώνουν κίνηση και αλληλεπίδραση, ενώ άλλα περιλαμβάνουν μεθόδους επεξεργασίας δεδομένων και ηχοποίησης. Αυτό απαιτεί μία διεπιστημονική εργασία ανάμεσα στην μουσική, sound art, εικαστικά, ηλεκτρονικά, φυσική και προγραμματισμό. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και Οπτική (M.Sc.) στο Essex University. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Δημιουργία: Γιάννης Κρανιδιώτης